Kodulehe tegemine

Serveriteenuse juurde vajad enamasti ka kodulehte. Kodulehe tegijaid on turul palju ja valik väga lai. Aitame käesoleva artikliga selgitada, milline on kodulehe pakkujate vahe ning millist tegijat usaldada. Proovime vastata küsimustele:
  • Millest tulevad kodulehe hinnad?
  • Milline kodulehekülg müüb?

Pakkujad

Eesti turul jaguneb kodulehe valmistamine kolme hinnaklassi: odavad pakkujad, kes konkureerivad hinnaga; keskmise hinnaga turunduslikult toimivate kodulehtede pakkujad ning kallimast hinnaklassist kodulehe valmistajad. Tunnihind on paljudel pakkujatel sarnane, erineb aga töömaht ja selle läbi ka tulemus.

Odavate pakkujate (u. 500/1000 eurot) eeliseks on hind. Hind on madalam seetõttu, et töötunde panustatakse vähem. Kujundus tehakse valmiskujunduse ehk -template'i peale, hoides sedasi kokku disaini peale kuluvast ajast. Kodulehe turunduslikku ülesehitusesse üldjuhul väga ei süveneta. Saab tehniliselt toimiva, sisudega täidetud kodulehe ja SEO optimeerimise. Soovitatav alustavale ettevõtjale.

Keskmised pakkujad (umbes 1500/2000 eurot) teostavad turunduslikult professionaalse kodulehe ning loovad nullist rätsep- ehk individuaalse disaini. Kodulehe disain arvestab firma eripära ja sisu on orienteeritud konversioonile (kui palju külastajaid muutub maksvateks klientideks). Teostatakse korralik SEO optimeerimine ja tehnilised erisoovid. Hind hoitakse ajamahu pealt taskukohasemana. Soovitatav keskmistele ettevõtetele, kellel on vaja suurendada müüke ja käivet. Sellesse klassi kuulub ka Art Media, kellega Alfanet on teinud pikaajalist koostööd ning kelle põhitööks on juba üle 20 aasta olnud kodulehe tegemine.

Kallimast hinnaklassist pakkujad (umbes 5000/10 000 eurot) teevad lisaks turunduslikult professionaalsele kodulehele ka põhjaliku eeltöö turu ja klientide kohta. See kõik võtab rohkem aega ja seeläbi tõstab ka hinda. Toetudes teadmistele sihtgrupi ja turu kohta, kavandatakse kodulehe ehitus eriti läbimõeldult ja individuaalselt. Tihti mõjutab see tulemust väga palju. Soovitatav suurtele ettevõtetele, kes konkureerivad turu parimatega ja on tarvis turuliidrite hulgas püsida.
 

Wordpress

  • Maailma populaarseim platvorm
  • Tänu laiale levikule uuendused ja abi garanteeritud
  • Kasutajasõbralik
  • Mobiilisõbralik
  • Rikkalikud disainivõimalused
 

Pisut ülesehitusest

Kodulehe ülesehitus (sisutekstid, turunduslikud elemendid, meedia jne) ning disain peavad üksteist toetama, moodustades ühtse terviku. Kodulehe eesmärk on köita tähelepanu, esitada müügiargumendid (eelised, lisaväärtused jms) ja viimaks kutsuda tegevusele – tihti on selleks millegi ostmine. Lühidalt, turundusliku kodulehe eesmärk on müüa toode maha. Müümine ei ole aga see, mis kutsub ostma, vaid hoopis veenmine – tunne, et siit saab midagi rohkem kui eelmiselt lehelt.
 

Väärtuspakkumine

  • Ütleb üheselt, mida pakutakse
  • Miks ja mida paremini pakutakse kui konkurent (eelis või mitu)
  • SEO ehk otsingumootori märksõna, tihti nimetavas käändes
  • Kompaktne lause
  • Särav, huvipüüdev, atraktiivne
 

Turunduslik koduleht algab väärtuspakkumisega

Siin leiad hea õpetuse väärtuspakkumise koostamise kohta: (https://www.artmedia.ee/vaartuspakkumine-kuidas-koostada-kodulehe-vaartuspakkumist/ ). Väärtuspakkumine köidab tähelepanu ja kutsub edasi lugema, annab ühese info pakutavast, eristub ja/või sisaldab mõnda eelist ning SEO märksõna, millega on soov Google otsingumootoris välja tulla. Kõik see peab mahtuma ühte kompaktsesse lausesse.

Väärtuspakkumine on särav, tekitab huvi ja kutsub lugema all olevaid müügisõnumeid. Väärtuspakkumine ei tohiks olla slogani-taoline lööklause, vaid konkreetne lubadus: mida käegakatsutavam, seda parem. Näiteks heade tulemuste asemel paku väärtuspakkumises konkreetset numbrilist väärtust. Väärtuseid võib paigutada lause mõlemasse otsa ehk eelisele võib tuua lisaks ka mõni lisaväärtus (nt kui eelis ei õnnestu, on see muudetud kliendi kasuks).

Väärtuspakkumist näidatakse suurelt lehe päises ja disain kavandatakse üldiselt nii, et sellele liigub külastaja pilk esimesena. Google otsingumootoris on just väärtuspakkumised need, mille peale klõpsatakse.

Turul leidub väga palju erinevaid kodulehe pakkujaid. Soovime edu nende valimisel ning loodame, et saime oma lühiartikliga selle valiku juures veidi abiks olla.